Support

Vragen over bepaalde diensten? Bekijk onze FAQ, mocht u er niet uitkomen neem dan gerust contact met ons op!

Algemeen
AVG en BRAMUS Internet Services?

Vanaf 25-5-2018 zijn bedrijven gebonden aan de AVG indien er met Persoonsgegevens gewerkt wordt. Wij als dienstverlener verwerken hierbij ook persoonsgegevens van onze klanten. Via onze Privacy Policy kunt u zien hoe wij met uw gegevens omgaan.

Daarnaast heeft u zelf inzage in welke gegevens wij van u bewaren, deze kunt u binnen het Klantenpaneel terugvinden. Het klantenpaneel vindt u hier: https://klantenpaneel.bramus.nl

Extra beveiliging:

Als extra beveiliging adviseren wij u om Multi Factor Authenticatie te gebruiken om toegang te krijgen tot het Klantenpaneel. Dit kan eenvoudig met bijvoorbeeld de Google Authenticator App op uw mobiele device.

Wat is het Klantenpaneel?

Het Klantenpaneel is speciaal ontwikkeld voor de klanten. Hiermee heeft u inzage in al uw producten en diensten. Daarnaast kunt u uw facturen inzien en eventueel nog afdrukken. Hierin kunt u dus ook uw contact gegevens wijzigen of producten opzeggen.

Het klantenpaneel vindt u hier: https://klantenpaneel.bramus.nl

Kan ik Two Factor Authenticatie inschakelen voor het Klantenpaneel?

Het is mogelijk om Two Factor Authenticatie in te schakelen. Dit kunt u doen door in te loggen op het Klantenpaneel en vervolgens bij de instellingen te kiezen voor Two Factor Authenticatie.

Na het activeren dient u een QR code te scannen met de Google Authenticator App, en vervolgens de code van uw telefoon op te geven zodat de koppeling tot stand wordt gebracht. Vervolgens is Two Factor Authenticatie ingeschakeld.

Welke betaalmethodes zijn er?
Via ons Klantenpaneel kunt u uw facturen voldoen door middel van een iDeal koppeling of Paypal. Uiteraard is het ook mogelijk om via Internet Bankieren van uw eigen bank gebruik te maken.
Hoe accepteer ik een offerte?

U kunt een offerte op twee manieren accepteren;

  1. Door deze online te accepteren. In de e-mail staat een link om deze offerte te accepteren en digitaal te ondertekenen.
  2. Door deze ondertekend retour te sturen;
Webhosting
Welk controlepaneel gebruiken jullie?

Wij maken op al onze Hosting servers gebruik van het DirectAdmin controlepaneel. Elke klant krijgt toegang tot dit paneel en kan vanaf hier al zijn instellingen beheren. Denk aan het aanmaken van e-mail accounts tot het DNS beheer.

Daarnaast wordt er voor het beheer van de database(s) gebruik gemaakt van phpMyAdmin, de controle hierover kunt u regelen vanaf DirectAdmin en vanuit daar ook inloggen op dit paneel.

Welk pakket past het beste bij mij?

Standaard maken wij gebruik van een 3-tal Webhosting pakketten en 1 E-mail Only pakket.

Webhosting
Voor onze hosting klanten kunt u kiezen uit Small, Medium of Large waarbij het verschil voornamelijk zit in de opslagruimte en het dataverkeer per maand. Upgraden vanuit een pakket is altijd mogelijk zodat u eenvoudig kunt mee groeien met het aantal bezoekers.

E-mail Only
Het e-mail only pakket is bedoeld voor alleen mail verkeer. Heeft u geen behoefte aan een website, maar wilt u wel een professioneel e-mail adres dan kunt u voor E-mail Only kiezen. Uw domeinnaam wordt dan zo geconfigureerd dat deze geschikt is voor alleen e-mail verkeer.

Kan ik gebruik maken van WordPress?
Ja, u kunt gebruik maken van WordPress. Al onze omgevingen zijn geschikt voor het hosten van WordPress websites.
Hoe installeer ik WordPress?

De installatie van WordPress is relatief eenvoudig en kan door onderstaande stappen te volgen.

  1. Download het installatie pakket in ZIP formaat (Windows) of tar.gz (unix)
  2. Pak het pakket uit op uw eigen PC
  3. Upload alle files en folders naar de public_html map via FTP
  4. Ga naar uw website en volg de installatie stappen aangegeven door WordPress

Mocht u vragen hebben of problemen hebben met de installatie dan kunt u via het Klantenpaneel ook een Support request aanmaken en dan zullen wij de installatie voor u uitvoeren.

Kan ik gebruik maken van HTTPS / SSL?

Ja wij ondersteunen het gebruik van HTTPS / SSL verbindingen. De installatie kan eenvoudig voltooid worden via DirectAdmin. Ook kunt u bij ons Certificaten bestellen, neem hiervoor contact met ons op zodat wij u kunnen adviseren over de aanschaf van het juiste certificaat.

Mocht de installatie niet lukken, dan kunt u via het Klantenpaneel een support request aanmaken zodat wij de installatie voor u kunnen verzorgen.

Hoe stel ik mijn e-mail adres in?

Standaard krijgt u bij uw Hostingpakket de mogelijkheid om e-mail adressen aan te maken welke eindigen op uw domeinnaam. U kunt dus bijvoorbeeld info@mijndomeinnaam.nl aanmaken.

Via het controlepaneel van DirectAdmin dient u eerst een nieuw e-mail adres aan te maken met een bijbehorend wachtwoord. Noteer deze gegevens goed aangezien deze niet te achterhalen zijn!

Vul op uw PC of Smartphone de volgende gegevens in:

  • Inkomende / Uitgaande mailserver
  • Loginnaam/gebruikersnaam is altijd uw volledige emailadres
  • Bijbehorende wachtwoord dat is aangemaakt binnen DirectAdmin
  • Voor uitgaande mail adviseren wij u om gebruik te maken van poort 587 ipv 25
Domeinen
Mijn extensie staat niet in de lijst?!
Op onze Domein pagina staan de veel gebruikte extensies door onze klanten. Mocht uw gewenste extensie niet in de lijst voorkomen, neem dan contact met ons op zodat wij u verder kunnen helpen.
Krijg ik zelf controle over mijn DNS instellingen?
U kunt uw domeinnaam volledig zelf beheren via het DirectAdmin controlepaneel. Het aanmaken / wijzigen / verwijderen van DNS records is zeer eenvoudig via het controlepaneel.
Kan ik eigen NameServers gebruiken?
Het is uiteraard ook mogelijk om eigen NameServers te gebruiken. U kunt dit aangeven tijdens de bestelling of tussentijds wijzigen door contact met ons op te nemen zodat wij de records kunnen bijwerken voor u.
Hoe werkt een verhuizing?

Om een domeinnaam naar ons te verhuizen heeft u een Token nodig. Deze kunt u opvragen bij uw huidige registrar en zult u per e-mail ontvangen. Met deze token kunnen wij de verhuizing in gang zetten.

Het weg verhuizen van een domeinnaam is ook mogelijk, wij sturen het token per e-mail naar het Houder adres. Houd uw mailbox dus goed in de gaten.

Spam Filter
Wat is Inkomende E-mail Filtering?

Het Inkomende E-mail Filter is een gateway oplossing voor Hosting klanten, maar ook MKB klanten. Met een gateway oplossing leveren we geen software pakket dat geïnstalleerd moet worden, maar een SaaS (Software as a Service). Wij leveren de software compleet aan op onze eigen Hardware. Er komt dus geen installatie bij kijken.

Doordat we werken met een SaaS oplossing is deze dienst zéér toegankelijk voor al onze klanten, u heeft zelf geen technische kennis nodig voor deze dienst.

De gateway oplossing werkt als een tussenstop voor uw e-mails, tijdens deze tussenstop worden ze gecontroleerd en vervolgens doorgezet naar uw eigen e-mail omgeving.

Wat is Uitgaande E-mail Filtering?

Het Uitgaande E-mail Filter is een gateway oplossing voor Hosting klanten, maar ook MKB klanten. Met een gateway oplossing leveren we geen software pakket dat geïnstalleerd moet worden, maar een SaaS (Software as a Service). Wij leveren de software compleet aan op onze eigen Hardware. Er komt dus geen installatie bij kijken.

Doordat we werken met een SaaS oplossing is deze dienst zéér toegankelijk voor al onze klanten, u heeft zelf geen technische kennis nodig voor deze dienst.

De gateway oplossing werkt als een tussenstop voor uw e-mails, tijdens deze tussenstop worden ze gecontroleerd en vervolgens doorgezet naar de ontvanger. Op deze manier blijft uw netwerk vrij van Blacklisting en houd u een goede IP Reputatie. Daarnaast bent u ook zeker dat de e-mail daadwerkelijk verstuurd is via ons uitgebreid log systeem.

Hoe stel ik deze filtering in?

Inkomende E-mail Filtering

Door het wijzigen van de MX records wordt de e-mail eerst langs de SaaS oplossing gestuurd, binnen deze oplossing wordt een route ingesteld die de e-mail vervolgens dient te volgen, uw Exchange / Mail server.

Uitgaande E-mail Filtering

Door gebruik te maken van een SmartHost wordt al het e-mail verkeer eerst naar de SaaS oplossing gestuurd, na controle zorgt onze oplossing ervoor dat de e-mail naar de juiste ontvanger gestuurd wordt.

Hoe beheer ik deze SaaS oplossing?
Zodra u deze dienst afneemt krijgt u toegang tot een Webinterface (website) waar u uw eigen domeinnaam kunt beheren. Binnen deze website kunt u zelf Logboeken bekijken, Quarantaine items doorzoeken, Rapportage instellen en White/Blacklist opties instellen.
Wat zijn de kosten?

U betaald een vast bedrag per jaar voor het Inkomende en/of Uitgaande Filter ongeacht het aantal e-mail adressen dat gecontroleerd moeten worden of de hoeveelheid e-mails die u ontvangt / verstuurd.

Wij beschermen uw volledige domeinnaam, of u nu 10 accounts heeft of 200 accounts. Voor de uitgaande e-mail hanteren wij het zelfde principe, ook een vast bedrag voor volledige bescherming van uw domeinnaam, ongeacht of u nu 5 e-mails per dag stuurt of 500 e-mails.

Hoe werkt Two Factor Authentication / 2-staps authenticatie?

Om gebruik te maken van de extra beveiling door middel van Two-Factor Authenticatie dient u deze optie in te schakelen. Na het inschakelen dient u bij het inloggen gebruik te maken van uw loginnaam en wachtwoord, en vervolgens door middel van een token via bijvoorbeeld de Google Authenticator App. Deze app koppelt u aan uw account door middel van een code of het scannen van een QR-code tijdens de setup.

Om dit in te stellen volgt u onderstaande stappen:

  1. Login met uw account op het Spamcluster (https://spamcluster-01.bramus.nl)
  2. Ga vervolgens naar Gebruikersprofiel
  3. Kies hier bij Two Step Authentication voor “Inschakelen”
  4. Vervolgens verschijnt er een QR code, scan deze met uw Google Authenticator App vanaf uw mobiel
  5. Na het scannen genereert de app een code, vul deze code vervolgens in om de koppeling in orde te maken

Nu kunt u uitloggen, als u vervolgens opnieuw inlogt maakt u gebruik van Two Factor Authentication, na het invullen van uw loginnaam en wachtwoord dient u tevens de code van uw App in te vullen.

VPS
Kan ik meer IPv4 adressen aanvragen?
Het is mogelijk om meer IPv4 adressen aan te vragen, echter ontvangen wij wel graag een reden van aanvraag. U kunt deze aanvraag doen via een Support Request via het Klantenpaneel.
Kan ik meer IPv6 adressen aanvragen?
Het is mogelijk om meer IPv6 adressen aan te vragen, echter voor deze aanvraag ontvangen wij graag een geldige reden via een Support Request.
Kan ik RDNS instellen?
Het is mogelijk om een RDNS / PTR wijziging aan te vragen, dit kunt u doen via het Klantenpaneel door middel van een Support Request.
Uw vraag niet beantwoord? Stuur een e-mail!
Heeft u andere vragen of nog steeds een vraag over een van bovenstaande diensten, stuur dan een e-mail naar: support@bramus.nl
022032