Support
Vragen over bepaalde diensten? Bekijk onze FAQ, mocht u er niet uitkomen neem dan gerust contact met ons op!
Wat is het Klantenpaneel?
Wat is het Controlepaneel
Het Controlepaneel is de portal om je hostingaccount of domeinnaam te beheren. Hierin kun je technische zaken van je hostingaccount aanpassen of bijwerken. Het klantenpaneel wordt voornamelijk voor administratieve doeleinden gebruikt en het controlepaneel is voor het beheer van je hosting account.
Je kunt het Controlepaneel bereiken door naar je domeinnaam te gaan en :2222 toe te voegen (bijv. https://mijndomein.nl:2222). Deze informatie staat ook in de account e-mail.
AVG en BRAMUS Internet Services?
Kan ik Two Factor Authenticatie inschakelen voor het Klantenpaneel?
Welke betaalmethodes zijn er?
Hoe accepteer ik een offerte?
- Door deze online te accepteren. In de e-mail staat een link om deze offerte te accepteren en digitaal te ondertekenen.
- Door deze ondertekend retour te sturen;
Welk pakket past het beste bij mij?
Welk controlepaneel gebruiken jullie?
Welke PHP versie wordt er ondersteund?
Op het moment van schrijven bieden wij ondersteuning voor PHP 5.6 en PHP 7.3 en PHP 8.0. Deze versies worden regelmatig bijgewerkt. Mocht er een versie niet meer ondersteund worden dan zullen wij U hierover altijd informeren!
U kunt zelf uw actieve PHP versie kiezen (mits u op een ondersteunende server staat met uw pakket) door in DirectAdmin bij de Domein Instellingen de betreffende versie te selecteren. Het duurt vervolgens enkele minuten voordat deze actief is.
Kan ik gebruik maken van WordPress?
Hoe installeer ik WordPress?
- Download het installatie pakket in ZIP formaat (Windows) of tar.gz (unix)
- Pak het pakket uit op uw eigen PC
- Upload alle files en folders naar de public_html map via FTP
- Ga naar uw website en volg de installatie stappen aangegeven door WordPress
Kan ik gebruik maken van HTTPS / SSL?
Wordt LetsEncrypt ondersteund?
Ja, wij bieden ook een gratis LetsEncrypt certificaat aan voor onze hostingklanten. Via het controlepaneel kunt u een gratis LetsEncrypt certificaat aanvragen.
Tip
Vraag naast het standaard domein, en www record ook het mail record aan zodat ook uw e-mail beveiligd is met SSL!
Hoe stel ik mijn e-mail adres in?
Standaard krijgt u bij uw Hostingpakket de mogelijkheid om e-mail adressen aan te maken welke eindigen op uw domeinnaam. U kunt dus bijvoorbeeld info@mijndomeinnaam.nl aanmaken.
Via het controlepaneel van DirectAdmin dient u eerst een nieuw e-mail adres aan te maken met een bijbehorend wachtwoord. Noteer deze gegevens goed aangezien deze niet te achterhalen zijn!
Vul op uw PC of Smartphone de volgende gegevens in:
- Inkomende / Uitgaande mailserver
- Loginnaam/gebruikersnaam is altijd uw volledige emailadres
- Bijbehorende wachtwoord dat is aangemaakt binnen DirectAdmin
- Voor uitgaande mail adviseren wij u om gebruik te maken van poort 587 ipv 25
Tip:
Wilt u gebruik maken van SSL, zorg dan dat u een LetsEncrypt certificaat installeert en zorg dat mail.domeinnaam.nl mee genomen wordt als domeinnaam bij het aanvragen. Zie ook deze FAQ voor meer informatie over een LetsEncrypt certificaat!
Bij het versturen krijg ik een fout: R1: HELO should be a FQDN or address literal
Als u bij het versturen van e-mail een fout krijgt met de volgende foutcode:
R1: HELO should be a FQDN or address literal (See RFC 2821 4.1.1.1)
Controleer dan uw Uitgaande e-mail instellingen. Zorg ervoor dat u de Uitgaande Mailserver correct heeft ingesteld en gebruik maakt van Authenticatie. Naast het inschakelen van Authenticatie adviseren wij u om gebruik te maken van poort 587 ipv 25.
Mijn Apple apparaat geeft Ongeldig Certificaat aan
Indien je mail wilt bekijken op een Apple device kan het zijn dat iOS melding geeft dat het certificaat ongeldig is. Dit komt omdat de mailserver die geconfigureerd is, geen SSL heeft en in de instellingen dit wel ingeschakeld is.
Oplossing
Vraag als eerste een gratis LetsEncrypt certificaat aan en zorg dat het mail subdomein wordt meegenomen. Dit process kan enkele minuten in beslag nemen. Daarna zou het certificaat actief moeten zijn, en kun je op het iOS apparaat de mail instellingen nogmaals valideren. Hij zou nu geen melding meer mogen geven over een certificaat.
Mijn extensie staat niet in de lijst?!
Krijg ik zelf controle over mijn DNS instellingen?
Kan ik eigen NameServers gebruiken?
Hoe werkt een verhuizing?
Wat is Inkomende E-mail Filtering?
Wat is Uitgaande E-mail Filtering?
Hoe stel ik deze filtering in?
Hoe beheer ik deze SaaS oplossing?
Wat zijn de kosten?
Hoe werkt Two Factor Authentication / 2-staps authenticatie?
- Login met uw account op het Spamcluster (https://spamcluster-01.bramus.nl)
- Ga vervolgens naar Gebruikersprofiel
- Kies hier bij Two Step Authentication voor “Inschakelen”
- Vervolgens verschijnt er een QR code, scan deze met uw Google Authenticator App vanaf uw mobiel
- Na het scannen genereert de app een code, vul deze code vervolgens in om de koppeling in orde te maken